SM-guld, party, långskånkar, uppsats = toppenvecka

Snart är det slut på min toppenvecka. Efter en massa slitande med c-uppsatsen, firande av Sm-guld och bus med underbara vänner är jag nästan glad att denna vecka snart är slut. Känns i kroppen idag att man vart ute och firat en massa. Men någon gång ibland så är det ok med 3-4 partydagar. Men jag har haft så grymt roligt i veckan så det tar kål på allting annat.

På tisdagen satt vi ett helt gäng och höll tummar och tår och kikade på Dragons-Solna. Sista och avgörande matchen och Comhems nät lägger av. Som den basketnörd man är så kändes det nästan som det var de värsta minuterna i mitt liv, hittills. Alla stod vi sedan runt en enda kille och lyssnade på hans mobilradio!!! Vann gjorde de iallafall och det är huvudsaken!

Onsdagen startades med några timmar i skolan för att sedan gå in till stan, dra på sig Dragons t-shirten och fira laget på torget.
Folkvimlet
Guldgossarna

Kvällen avslutade jag och Linnea på Statshuset med laget. Men självklart var vi på Dallan en sväng först. Vi var ju tvugna att höra minst en låt av Micke.

Dagen efter (torsdag) var det bara att traska till biblioteket igen för att skriva uppsats och möta handledaren. Det går sakta men säkert framåt. Jobbigt att vissa ska stila och vara så tävlinglystna bara. Vi är i olika grupper och vi jobbar olika, dessutom är inte skriva uppsats en tävling!!
Valde att ha en lugn hemmakväll i soffan sen. Kroppen var lite seg efter onsdagens springande runt runt i stan.

Fredagen inleddes med uppsatsskrivande hemma vid köksbordet. Visst har jag ett intressans liv just nu? =oP
Sedan blev det en tripp in till stan för att få lite ombyte. Senare på dagens schema stod det "basketavslutning". "Mästare 2009"-flaggan skulle hissas i Drakborgen (Sporthallen) med mera. Traskade sedan hem och väntade på att Tessan skulle komma förbi. Trodde det bara skulle bli vi två hemma hos mig, men det var trevligt att Frazze kom förbi också. 
Sedan drog vi in till Olearys. Kan sammanfatta de timmarna som vi spenderade där som sjukt roliga!! Vet inte hur många gånger jag och Tessan satt och tokskrattade och ruskade på huvudet. Vissa i Dragons är bara allt för roliga, för hela gänget var ju där och firade, inkl coacher. 

Jag med Doug Thomas brillor...dock lite för stora
Eller snarare så stora att de ramla ner på näsan.

Ok, lördag, snart slut på helgen. 
Dagen startade i det lugnaste tempot, god frukost och lite läsande. Tillslut tog rastlösheten över så tvingade med mig Linnea in till stan en sväng. Kolla lite på de nya drakarna i Drakparaden och sitta i solen. Träffade Bodil (Linneas arbeteskamrat) med dotter och brorsdotter på 3 veckor, så det fick bli en fika också. Så söt och så lugnt litet knyte. 
Bjöd över Linnea på middag sen. På menys stod kycklingwok med nudlar. Alltid lika gott. Efter det så tog tokerierna över. 
Seriös bild! Till oseriös.... 
Skål!  
Kameran fick stanna hemma när vi sedan spatserade in till stan. Vad som hände senare vet bara de som var med. 
Sammanfattar även lördagskvällen som väldigt väldigt rolig. Tokiga utbytesstudenter och amerikaner säget jag bara!

Nu söndag, klockan är efter 14 och jag sitter fortfarande i morgonrock. Söndagen är dagen utan måsten. Men ska snart ta mig i kragen och ta en dusch. Sen ska jag fortsätta njuta av dagen!!

Det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet. Efter den här veckan har jag nog ökat på min livslängd rejält. 
Hoppas ni haft en lika underbar vecka med en massa tokerier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0