Impulsryck slutade i Gävle


Fick ett impulsryck i fredags efter tentan. När sista tvättmaskinen hängde på tork och jag var på väg att hämta in enkäterna på stan slog det mig bara att jag ville åka hem till Gävle.

Sagt och gjort. Racade in på cykeln till stan och sen för att slänga ner lite saker i väskan. 14.30 gick tåget och det kändes så skönt när jag väl satt på det. Är konstant stressad nu och ingenting jag gör för att minska stressen verkar fungera.

Sys kom också hem i helgen så hela familjen var samlad. Middag och mys blev det på fredagskvällen. Satt ute och åt då det var fint väder, dock hade vi inte värmen på vår sida men det är tur att det finns något som kallas infravärme.
Blev en tidig kväll, som vanligt när jag kommer hem. Tröttheten slår till direkt jag kommer innanför ytterdörren.

Lördagen spenderades med familjen på stan. Åt en enormt god lunch på Sahflors. Rekommenderar verkligen deras lunchbufé!
På kvällskvisten skjutsade jag mor och far på 200årsfest. Så sys och jag blev ensamma. Bestämde oss för att åka och köpa kinamat och mysa framför tv:n. Då det allt för sällan är nå bra på tv:n på lördagar nu för tiden så blev det eurovision.
Ovanligt bra startfält i år, men jag förstår fortfarande inte hur Grekland kunde få den placering de fick med tanke på den hemska, äckliga och juckande mannen med magtröja!! Jag fick kväljningar!!!

Igår, efter en lyxfrukost på bryggan drog jag, mor och sys till Ove Jansson. Kallas även för hovleverantören i vår släkt. Man kommer aldrig tomhänt därifrån och inte denna gång heller.
Åkte hem för att mötas av en superb lunch ala pappa på altanen i solen. Mycket gott och mycket mysigt.
Passade på att ta det sena tåget hem igår för att kunna träffa Zeke som hälsat på Mathias hela helgen och för att inspektera syrrans nya lägenhet. Hon får helt klart godkänt, väl godkänt får hon när hon får in lite färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0