Min helg

I fredags blev det inte alls som jag tänkt mig ( som vanligt).
Somnade på mammas spikamatta en timme, sjukt skönt! Förstår inte riktigt hur den kan vara så avslappnande så man somnar, men men....
Det blev en lugn och skön dag hemma i huset. Mamma skulle ju på middag på kvällen, pappa satt i bilen på väg hem från Norrland och Zeke hade åkt hem. Lugnt och skönt, nästa för lugnt!
Fixade lite mat och nå mums och kröp upp i skönaste fotöljen och kikade på tv. Som vanligt så blir jag dödstrött runt 21 när jag är hemma i Gävle men det var bara att hålla sig vaken då jag skulle hämta mot och hennes vänner och agera taxi.

Lördagen blev dessto intenstivare. Frukost, göra sig i ordning, hämta fotölj med pappa och sen hämta mamma för en vända på stan. Blev ingenting shoppat förutom en vindagbok till brorsan. Onödiga saker är alltid roliga att få.
Blev en snabb lunch på stan sen med båda föräldrarna för att sedan bege sig hem, packa ryggsäcken och köra till Sandviken (av alla ställen!). Det vankades födelsedagsfest/bbq hos bror. God mat och dryck och trevligt sällskap. Lite blåslagen efter vår lilla syskonfajt. Är inte var dag alla tre syskon är samlade på ett och samma ställe. Vi får nog inte vänta 7 år till till nästa gång vi festar tillsammans. Brorsan blir liteför gammal då.

Söndagen blev lugn. Vi låg 4 stycken huller om buller i brorsans säng och kollade på dansfilmer. Tror alla dansade för sig själv i huvudet. Blev även en god frukost i sängen innan jag och syrran tog bilen till Gävle. Köttfärslimpa stod på menyn. Lillsyrrans beställning från Kina. Sen kom även mormor och Håkan förbi. Allt som allt en lugn och trevlig söndag hemma i Gävle. Dock blev inte tågresan hem lika trevlig. Högljudda damer i 40/50 årsåldern och försening. Behöver nog inte säga nå mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0