Vad har jag gjort idag?

INGENTING! Åtminstone känns det så. Har haft en heldag hemma med Zekebus.
Vi startade dagen med sovmorgon. Ibland tror jag att jag sover för länge och att Zeke ligger med benen i kors.
Men ack vad jag bedrar mig. Han ligger kvar där han ligger, helst i sängen, och väntar tills jag har klätt på mig och först när jag tar fram kopplet stiger han upp, sträcker på sig och kommer med vifftande svans.

Idag har vi vart ute på tre hyfsat långa promenader. Busen har fått springa lös en massa. Han börjar bli bättre på att inte gå fram till alla människor som passerar oss. Vi har dessutom börjat träna på "stå".
Inte allt för lätt ibland då det knappt finns en Zeke eller när han knappt vet vad "sitt" eller "ligg" betyder.

Några bilder från dagens promenader:

     
     

För övrigt så har artiklarna till kursen legat framme hela dagen och bara fånstirrat på mig men jag har verkligen inte orkat tagit tag i dem. Så på ett sätt är det skönt att tjejerna jobbar hela helgen så jag kanske kan motivera mig att sätta mig med åtminstone en bok i helgen. Lexikonet kommer bli min bästa vän.

Just nu sitter jag och tittar upp i taket, ser ut som det har vattenkoppor, och funderar på vad morgondagen har att komma med. Den startar med en timmes föreläsning. Sen blir det nog en långpromenad efter jag slängt i tvättmaskinerna. Varför har jag börjat tvätta på fredagar? Var ju så passande med torsdagar förut. Då tvättade jag och städade och gjorde allting klart inför helgen, men nu är det helt plötsligt flyttat till fredagar. Mina tankar verkar inte vara de normalaste idag. Finns ju bara en anledning till att de är så konstiga också. Det är för att jag inte gjort NÅGONTING idag. Skärpning Malin!!

Något positivt är i alla fall att jag kommer ut en massa nu när jag har Zeke. Varför är det så svårt att ta sig ut på en promenad när man är ensam när det är så lätt när man har hund?
Vet ju hur skönt det är när man kommer in igen. Hjärnan blir urblåst på alla tankar/funderingar, problem etc och kroppen känns härligt avslappnad. Att det ändå ska vara så svårt när man vet allt detta. Ibland spelar ens hjärna en spratt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0