Pulsa, skutta, springa, hoppa --> Trötter

Idag har jag och Zeke haft en riktigt härlig dag. Startade dagen med en promenad och lek i parken. Tog dubbelt så lång tid att ta den rundan idag. En dm snö att pulsa i gör sitt!


Då det är söndag så gick vi ju självklart upp till moster lite senare. Middag och trevligt sällskap är aldrig fel. Skönt att slippa laga mat till sig själv.
Busen hjälpte ju självklart också till i köket. Han fick roa sig med en potatisklyfta.
Den glömde han dock snabbt bort när vi tog fram köttfärsen.


På vägen hem fick busen springa lös på en parkering. Varför springa där det är skottat när man kan skutta i snödrivorna och speciellt hoppa upp i de största?  



Nu är vi hemma i värmen igen, täckbyxorna hänger på tork tillsammans med väntar och mössa.
Busen ligger på golvet nedanför soffan och tuggar på sina nya vänner.
Som den snälla moster jag är så var jag upp på vinden och letade reda på två gamla gosedjur eftersom Mr Anka och Ms Apa blev kvar hemma i Sandviken. Zekes nya bäbisar är baby Säl och baby Kyckling.

Kommentarer
Postat av: Syster

Nu blev jag ju nästan nostalgisk av att se baby Säl och baby Anka haha :)

2009-01-26 @ 02:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0