Duktighetsdag idag

Idag känner jag mig duktig.
Har först vart i skolan på föreläsning. Allt som har med den här kursen att göra är på engelska.
Så nu är det dags att fräscha upp den ordentligt!!
Och nu sitter jag på jobbet.
Visst blir bara 4 timmars jobb idag men det är alltid någonting.
Lite extra pengar blir det i alla fall och sen så fördriver jag ju dagen med någonting vettigt.

De som känner mig vet att jag blir rastlös och tokig av att bara gå hemma en hel dag och inte ha någonting att göra.
Men samtidigt så gillar jag inte att planera alla dagar heller.
För ibland dvs väldigt sällan kan jag tycka det är skönt med riktiga slappardagar
där jag inte ens byter ut pyjamasbyxorna och knappt kliver ur soffan.

Nu är det inte långt kvar innan jag får gå hem heller. Tror det blir en liten tur på stan.
Måste komma ihåg att införskaffa frukost och något till lunch.
Blir en halvdags jobb imorgon också så det måste bli nå stadigt.
En hungrig Malin leder till en lättirriterad Malin och då tycker jag synd om det stackars kunderna.

Nu är det bara 2 dagar kvar!! *jippie*
Busen kanske behöver en egen almenacka snart.
Mycket som ska hinnas med under och många som vill träffa honom.
Han är omåttligt poppis den där hunden.
Charmar allt och alla, t.o.m sådana som inte gillar hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0