Dags för en uppdatering kanske?

Oj vad det tjatas om att jag ska uppdatera. Så jag gör väl det. Är väl i och för sig dags när jag inte skrivit något sen i tisdags och har ju gjort lite sen dess.

* Klarade tentan som sagt.
* Opponeringen gick bra och vi vet att uppsatsen är godkänd.
* Allt är fixat med CSN.

Så i onsdags blev det till att gå ut och fira lite granna. Kände att jag verkligen var värd det efter senaste månaderna av konstant inre stress, som nu har släppt näst intill helt. Mötte upp Linnea på Skepparn, tog någon öl och sen drog vi vidare till Daltons med Jonas, Robban och Jensa. Kareoke kväll som det var det så kände man av halsen efter ett tag.
För att sammanfatta den kvällen: Skoj skoj skoj!

På torsdagen drog jag och Linnea ut till Birsta. Det var dags för Linnea att göra av med pengar på Ikea och på lite reasaker. Jag gjorde nog det största klippet. Ett par supersnygga skor för 175 kr, ordinarie pris 900 och sen en sjal för halva priset. Vet inte hur många år sedan det är jag fyndade någonting på rea. Men som Linnea uttryckte sig så tjänade vi ju lite pengar idag.

Fredag dag spenderades hemma. Städning, tvättning, undanplock av julen och lite övrigt fixande och donande. Nu ser lägenheten ut som den ska igen.
På kvällskvisten kom Linnea förbi. Dags för lite snabbmiddag och sen basket. Dragons mot Solna, bottennapp mot serieledare.  Ingen vacker match om man syftar på spelet. Blev en jämn match tillslut efter att Dragons tagit sig i kragen, Dragons förlorade med 61-64.
Sen blev det taxi till Skepparn (stammisar ja), omöjligt att gå dit i 20 grader minus och blåst. Gick vidare till Daltons sen, hjälp vad mycket folk det var där. När de stängde gick vi vidare till Statshuset och träffade Elli. Förstår varför jag inte sätter min fot där i vanliga fall. Småkids, eller ja de är ju 18 i alla fall.
Citat från gårdagen ala Linnea:  "Fuck you i´m from Norrland *pang schong*"

Idag blir det lugnt hela dagen. Ska inte göra många knop och det känns nästan skönt att töserna jobbar så de inte får ut mig på nå sattyg! Kanske blir en prom till en affär för inköp av nå gott till kvällningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0