Skönhetssömnen, viktigare än många tror

Seg, segare, segast. Trött, tröttare, tröttast.

Jag tog mig tillslut i kragen och tog en promenad till moster i regn/snön. Blött var det, inte alls någon trevlig promenad.
Men samtidigt var den väldigt skön, speciellt när jag var framme.

Blev rester till middag idag efter gårdagens plankor. Maten var precis lika god idag. Fick med mig hem ännu mera mat idag också så nu finns det inte en tillstymelse till plats i kylen. Skönt att jag inte behöver handla så mycket i veckan iallafall, förutom det vanliga till frukost då.

Tur om jag hade så fick jag skjuts hem. Hade inte orkat med en till promenad. Blev ännu tröttare efter maten. Hade tänkt hälsa på tjejerna ikväll som skulle till Lotti på efterfest och sen gå vidare till Daltons. Men tanken på att ens ta mig in till toan för att fräscha till mig var alldeles för jobbig. Hittills har jag inte ångrat mitt val för rygg och axlar gör verkligen ont och benen värker. Gårdagen hade nog gått bättre om man kunnat sova några fler timmar mellan fredagen och lördagen. Men 2-3 timmar fick visst duga.
Inatt har jag planerat att få sova fler timmar. Skolan börjar ca 10 så åtminstone 8 timmar blir det. Skönhetssömnen fattas så den ska återfås ikväll, det har jag bestämt.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0