Redan torsdag!

Veckorna bara svischar fram!
Just den här veckan skulle gärna få krypa fram, helst i snigeltakt. Det har varit en sån här härlig och skön vecka hittills.

I måndags startade den nya kursen. Den kommer förmodligen bli rätt intensiv. Startar med en muntlig presentation imorgon på engelska. Sen har vi ett grupparbete, en till muntlig presentation för att sedan avsluta med seminarium och tenta. Bara att bita ihop!

Elli & Linnea
I tisdags blev det basket med Elli och Linnea. Älskar verkligen när vi kan umgås tillsammans. Inte så ofta nu pga jobb etc. Dragons vann förövrigt mot Plannja. Nervpirrande match mot slutet, men det gick vägen.


Igår var det skola igen. Uppdelning av vem som skulle ta vad på presentationen en massa struntprat med utbytesstudenterna. Skönt att tyskarna kan säga i princip lika mycket på svenska som jag kan på tyska. Vi har rätt kul åt varandra.
På kvällskvisten blev det hockey med Elli. Sundsvall-Mora. Ingen höjdarmatch om jag säger så. Sundsvall sov sig igenom de första två perioderna. Vi orkade inte stanna på tredje. Stod 0-2 när vi åkte och matchen slutade visst 0-4 till Mora. Så det känns som vi gjorde rätt i som åkte. Tacka vet jag basket där det händer saker hela tiden. Då går det inte att bli uttråkad.
Sen var det bara att åka hem, byta om och fräscha upp sig. Onsdagar har blivit min och Linneas nya utgångsdag.
Gick in till stan och hemma hos Linnea och Jonas bjöds det på brie och päron *mumma*. Vi avslutade kvällen på Daltons. Äntligen fick vi ett bord att sitta vid. Micke sjöng både Angels och Bed of Roses igår så tror jag och Pyran var rätt nöjda sen. Tack för en trevlig kväll!!

Nu sitter jag här i myskläder. Idag kommer jag inte gå ut. Är nästan 0 gradigt ute och snö/regn öser ner. Ser inte ett dugg skönt ut. Inte för att det gör någonting för jag har inga måsten utanför lägenheten idag.
Ska plugga inför presentationen imorgon och fortsätta tvätta. Längtar nästan tills ikväll när man får krypa ner i en renbäddad säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0