Ok, jag erkänner....

Jag är verkligen värdelös på att uppdatera just nu.  Så vi vrider tillbaka klockan lite granna och startar med att berätta vad som hände i onsdags.

Blev som sagt middag hemma hos Linnea och Jonas. Mycket gott måste jag säga. Pyret överraskar konstant nu.
Hon hade ju över förberett för kanelbullar så vi stod och drack vin och fixade bullar sen. Eller jag var mest socialt stöd och första ugnspassare. Sedan drog vi vidare till Daltons. Mycket konstigt folk där i onsdags. Kul att vi var några stycken iallafall. Blev riktigt trevligt till slut. Hade turen att få skjuts hem också + att jag fick sladda lite.

Finns ingenting att säga om torsdagen förutom att jag pluggade. Inte kunde jag somna den natten heller eftersom fredagens viktigaste uppgift var tentan som startade kl 8 på morgonen. Det märkt att jag verkligen är ovan att stiga upp tidigt nu om dagarma. Timmen mellan 7 och 8 är verkligen jättejobbig.

Fredagen fortsatte med inhandling av prestenter till moster, Curre och mormor. Alla fyller de inom en vecka! Blev även en snabb fika med Peter på Barista. Varför har jag aldrig druckit deras chai-te eller överhuvudtaget fikat där förut? Finns en förklaring. Fikar nästan aldrig nu för tiden. Måste nog bli ändring på det. Är ju riktigt mysigt!
På kvällskvisten blev det basket med Lina. Dragons mot 08 Sthlm, som Dragons vann med 100-87. Syns verkligen att samspelet blivit mycket bättre. Äntligen hittar de varandra på plan, så man blir inte alls lika frustrerad på deras matcher längre. Efter matchen gick vi hem till mig, delade på en vinare och kikade på Lets dance, äntligen åkte George ut!
Tog en taxi in till stan sen. Kikade först in på Irish där Jon, Johan och Jimmy skulle vara men de hade inte åkt in till stan än. Gick vidare och tog en drink på Bk och sen gick vi över gatan till Olearys.
De 3 J:na anslöt också dit. Så blev en mycket trevlig kväll med många skratt. Calle ropade över mig och presenterade mig för några av spelarna i Dragons. Så nu Elli har jag hälsat och pratat med Liam Rush. Fortfarande chockad över att Calle var ovanligt trevlig den kvällen!

Nu till lördagen. Vilken lördag! Är fortfarande helt slut efter över 10 timmars perfekt sömn.
Spenderade hela dagen, dvs över 12 timmar hos min moster på hennes 50 årsfest. Hon hade öppet hus och jag hade lovat att sköta allting i köket. Satt väl sammanlagt en timme igår. Har försökt räkna ihop det men insåg att det inte gick så bra. Gör helt enkelt en sammanfattning av gårdagen: Trevligt folk, där även jag kände de flesta. Högljutt. God mat, fina tårtor, champagnen och vinet flödade. Mycket mat kvar. Taxi hem. Sängen har aldrig vart så skön tror jag.

Och vad gör jag nu...jo jag tog mig från sängen till soffan för någon timme sedan och sen har jag inte rört på mig.
Ryggen värker, sen tänker jag inte känna efter någe mer. Måste ta mig i kragen nu iallafall, få i mig lite "frukost". Ska upp till moster idag igen, men enbart för vår söndagsmiddag. Måste hämta min lingonsylt och kakorna som mormor skickat med. Kolakakor bland annat, min favorit.
Fika hos Malin någon dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0