Min Gävle-weekend

I onsdags tog jag och snikade skjuts hem till Gävle med pappa. Syster skulle ju komma hem från Kina på fredagen och då skulle Zekebusen vara tillbaka i Sandviken.
Dagarna bara svischade förbi när jag var hemma, men det var riktigt skönt att få vara hemma och umgås med mamma och pappa lite granna.

På torsdagen och fredagen gjorde jag inte speciellt mycket. Drygade mest runt i huset, pluggade, lagade mat åt familjen och skjutsade hem Zeke till Mathias.

På lördagen blev det den traditionsenliga turen på stan med familjen. Det blev fika, lite shopping och en massa spanande på Gävlefolket. Inte många man känner igen i den staden längre. Rätt skönt faktiskt. Kommer ihåg när jag bodde där och man knappt kunde gå 10 meter utan att hejja på någon. Skönt att få vara lite anonym igen.

På kvällskvisten bar det av till Valbo. Henka skulle ju ha fest. Han fixade hämtning åt mig från stan till hans hus. Det kallar jag service. Så kul att träffa valbograbbarna igen. Festen var helt galen!! Sjukt rolig helt enkelt men många trevliga och roliga människor. Det är ju inte alla som får badkaret uppställt på höjden etc.
Kommer aldrig glömma Henkas fråga från lördagskvällen:
"Malin, tycker du att du är snyggare än din syster?"
"Nej, det tycker jag inte"
"För jag är iallafall snyggare än min bror!"
Kvällen avslutades på Heartbreak. Båda Dj:sarna hade fnatt på Lady Gaga. Vet inte hur många gånger och hur många låtar de spelade av henne. En billig kväll blev det också. Inträde och garderob. Hade ingenting att säga till om i baren.
Men nu klarar jag mig nog till nästa löning iallafall.

Söndagen gick i myshetens tecken. Framåt eftermiddagen kom syster äntligen förbi. Hon tog med busen =o) Kommer sakna honom nu. Allt blir så tomt och tyst utan honom.

Igår åkte jag med pappa upp till Sundsvall igen, så nu är man tillbaka i vardagen igen. Utan den extra kryddan, men han kommer förhoppningsvis tillbaka om ca två veckor *håll tummarna*.

Om jag inte uppdaterar nå mer den här veckan så är det för att det inte kommer hända så mycket i mitt liv denna vecka.
Ok, till helgen möjligen men fram tills dess kommer jag mest sitta med näsan i böckerna. Tenta på fredag och den känns extra jobbig. Tycker jag läser och läser, men ingenting verkar fastna och det som fastnar ska jag ju förstå också.
Jag har helt enkelt att göra både onsdag och torsdag.

Jag längtar till helgen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0