Jag ser det snöar x .....

Nu har det i princip snöat konstant sen i i fredags. Vet inte hur många decimeter snö som har fallit.
Härligt är det iallafall. Allting blir så fint. Däremot är det lite jobbigt att pumsa överallt när man är ute och går.
För i den här staden vet de inte vad ploga ordentligt är och de har de inte gjort sen jag flyttade hit för över fyra år sedan.
Jag vet en som är överlycklig när han får pumsa i snön. Han heter Zeke. Svansen far och snön yr kring honom när han får springa fritt.

Själv blir jag bara så sugen på att köra skoter och leka runt när jag är ute i pudersnön. Högertummen har riktiga abstinenensbesvär just nu. Tänk att packa lite matsäck och sen bara dra iväg några stycken på en heldags skoteråkande!? Jag saknar det otroligt mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0