Påsk-sammandrag

När jag vaknade på långfredagen trodde jag det skulle bli ytterliggare en dag i gråskalans tecken men när jag och Zeke var ute på prommen började den blåa himmeln titta fram och solen med. Tänk vad humöret kan svänga fort! Blev på toppenhumör bara solens första strålar trängde igenom. 

Vid lunchtid drog jag och moster, samt hennes karl ner till mormor där vi skulle fira påsken. Solbrillorna på i bilen, det är så det ska vara. Kom ner och möttes av en påskkärring. Min brorsdotter var också där och skulle fira påsken med oss.
Fredagen fortsatte med lite bus, en god middag, lite vin och trevligt sällskap.

Påskaftonen inleddes med en supergod frukost och sedan promenad i solskenet. Efter det var det bara att sätta sig på altan och lapa lite sol. Svältfödd på den varan? Fick lite skolarbete gjort där i solskenet och den gråa hudfärgen i ansikte och på ben försvann. Vid lunchtid kom mor och far och gjorde oss sällskap. De hade med sig ett blomarrangemang till morfars grav så jag, syrran och Angelina tog oss en prom till och fixade till lite på graven. Även morfar, gammelfarmor och gammelfarfar ska ha det fint i påsktider!

Påskdagen såg i princip likadan ut som lördagen. Största delen av dagen spenderades ute i solskenet. Hur härligt som helst att kunna vara ute och leka utan att vara påpyllsad med så mycket kläder.
På eftermiddagen var det dags att åka hem till Sundsvall igen. Och det var nog bra det. Det är alltid lika skoj att vara hos mormor, men man är konstant mätt där. Mormor är mästare på god mat och gott fika! Så eftersom vi åkte hem på söndagen så slapp jag rulla fram, en dag senare och risken hade varit stor att jag gjorde det.

Väl hemma tog jag och Zeke och traskade igenom källargången och överraskade Linnea. Måste sprida lite påskglädje så hon och Micke fick något chokladägg. Inte behövde de leta efter dem heller!
På kvällskvisten bestämde vi oss för att det blev utgång iallafall. Hamnade, som vanligt, på daltons. Men vem klagar när man har trevligt sällskap och goda drinkar?

  Tessan & Linnea


Annandag påsk gick i lugnhetens tecken. Upp i lagom tid, en kort prommis, njuta lite hemma och sen promenera upp till moster på middag.

Sammantaget? En mycket trevlig påsk!!




Kommentarer
Postat av: Emma

Kikade in här jag :)

2009-04-15 @ 14:11:56
URL: http://emmacandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0