Har våren hoppat över Sundsvall?

Var som sagt nere i Gävle förra helgen. Solen strålade och det var riktigt skönt i luften.
Sen jag kom upp till Sundsvall i måndags så har regnet hängt i luften konstant!
Jag HATAR verkligen detta väder! Helst av allt skulle man hoppa direkt från vintern till våren och skippa blasket och allt sand och grus. Det blir så fult och äckligt ute nu. Hundbajset kommer fram och löses upp över hela trottoarerna. Tänk att det ska vara så jobbigt att böja sig ner! SKÄRPNING hundägare! Alla sopor som folk slänger omkring sig dyker upp i dikena och vi lär få vänta innan den här staden kommer på att de ska sopa vägar och trottoarer så det försvinner.

Ja, idag är jag väldigt anti! Vill ha vår i den här staden också! Vill slippa sätta på mig dunjacka, mössa och vantar när jag ska ut med Zeke. Jag vill inte ha snöblandat regn piskandes i ansiktet.
Jag vill ha sol, rena trottoarer och björkar som börjar slå ut. Men jag vet att det är för mycket att begära den 8 april här i Sundsvall.

Vågar man hoppas på sol och lite värme i Hälsingland över påsken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0