Sovmorgon

Gårdagen var innehållsrik för både mig och Zeke.
Startade med en morgonprom i regnet, sen blev det skola.
Efter skolan var det bara att packa en väska med badkläder etc samt Zekes alla saker. Man får absolut inte glömma ankan, den kom han med själv token.
Kvällen skulle spenderas med Elli, Linnea och Malin ute i bushen.

Först ett snabbt stopp vid Bommen för inhandling av mysmat. Ostbricka stod på menyn bland annat. Får inte glömma benringen som Linnea smugglade fram till kassan. Skulle vi ha mys med ostbricka så skulle ju Zeke ha någe gott också!





Middagen bestod av det som fanns i frysen ute hos Ellis föräldrar. Tur vi är någorlunda uppfinningsrik =oP
Medan Linnea och Elli stod med sitt guitar hero tog jag, Malin och Zeke en prommis i mörkret. Den var välbehövlig efter middagen och det som väntade senare.
När vi kom in var bastun varm och det var bara att hoppa in. Busen låg självklart utanför på en av mattorna och hade stenkoll på oss.
Tillslut var det dags för spelafton med Barn Geni, med vuxenfrågor. Visade sig att detta skulle bli kvällens höjdare.
Linnea stod för kvällens roligaste.
"-Vad är en Bagge?"
"-Ett skaldjur"
Det är uppenbarligen inte alltid bra att rapp i käften. För hon skulle ju säga smådjur enligt henne. Vi skrattade så vi grät. Det var bara första... Sen kom (lite svårt att skriva, men man får tänka på uttalet)
"-Vad är en totempåle" och sen " Totémpåle". Hennes uttal var så roligt så då kom nästa skrattsalva med tårar som sprutade.

Kvällen/Natten blev sen. Packade in busen och mig i bilen med Malin och for hem. Tur att Zeke sover så länge jag sover. Både tisdag och onsdag morgon är det jag som tvingat upp honom.

Tack tjejer för en jättetrevlig och mysig kväll! Detta får vi ta och göra om snart!

Kommentarer
Postat av: Syster

Nä jag är inge avis alls! Vill också spela barngeni och gosa med busen! Kul med lite kort på trollet i alla fall!

2008-11-20 @ 06:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0