Tända ljus, lussekatt och saffranste...

...var precis vad som behövdes efter en timmes kvällpromenad och självklart bus i parken med Zeke. Hittade ett par gamla täckisar som tur var. Även mössan med fleece åkte på, samt ullvantarna från Tallin och man får absolut inte glömma Michelinjackan. Väl ute så frös jag inte iallafall. Kul var det att busa i snön utan att bli blöt och kall.

Nu har han börjat rulla och fjäska direkt han ser att jag har en frolicbit i handen. Använder inte ens några kommandon. Däremot har busen börjat fuska på stanna, ser hur han kryper framåt, kliver upp och lägger sig igen etc. Han har sina fixidéer den här hunden. 
Och varför ska han alltid gå framför fötterna på mig?? Blev så att jag råkade kliva honom på tassen på kvällsprommen.
Kombinationen av en att en annan hund kommer från sidan och att han redan går framför mig var inge bra alltså, men tror att han insåg det.

Imorgon har jag en helledig dag och det känns så bra och skönt. Borde kanske börja plugga till den hemska tentan som väntar före jul, men jag behöver verkligen en helledig dag utan skola och andra krav. Fick tillslut lite uppgifter från läraren som jag frågade om för över 3! veckor sedan. För att använda ett ordspråk: Bättre sent än aldrig! Känns lite bättre nu när jag vet vad jag ska rikta in läsningen mot.

Trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0