Slappkväll -> sömnsvårigheter

Kan inte sova!!!
Varför är jag pigg nu? Har legat och vridit mig i sängen i över två timmar. Kändes som det var lika bra att kliva upp och göra någe. Har alldeles för mycket att som ska klämmas in de här två veckorna före jul och jag vet inte riktigt hur det ska gå till och det bara snurrar i huvudet hela tiden!

När jag kom till moster idag startade vi med att värma på lite glögg med kakaosmak. Supergott! För att inte tala om middagen sen! Men nu vill jag nog inte äta nå mer mat som klassas som julmat före jul. Blir inte samma sak på julafton då.

När jag och busen kom hem sen värmde jag på lite tevatten och testade det nya teet jag fick av moster med saffranssmak och tinade en lussekatt och kröp upp i soffan och kikade på en film. All energi bara försvann när jag kom hem från moster. Vet inte om det kan bero på de kalla promenaderna dit och hem igen. Kallt var det i alla fall. Inte direkt så att man är van med 10 minus ännu. Var ju 0 gradigt senast i går!

Imorgon har man endel att göra också. Opposition på en undersökningsplan på tisdag så imorgon ska man läsa fem andra gruppers planer och läsa den man ska opponera på jättenoga. Känns aningens nervöst. Har kikat på några av undersökningsplanerna och ingen är den andra lik. Undra hur detta ska sluta.

Funderar på om man kanske ska ta och julpynta lite imorgon också. Får man sätta upp lilla mini julgranen nu?
Hinner jag blir det en tur på stan för att kika på lite julklappar och lämna tillbaka en tunika som såg ut som ett nattlinne. Inte nå vidare snyggt om jag säger så.

Tänk om jag kunde sova nu precis som Zeke gör! Han ligger som vanligt utslagen på golvet nedanför sängen, som om han väntar på att jag ska lägga mig och släcka lyset så han kan hoppa upp och gosa ned sig bredvid mig.
Ska ta och göra ett andra försök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0