Ensam en fredagskväll

Eller ensam och ensam är jag ju inte. Zeke ligger på standardplatsen = på mina fötter nedanför soffan.
Men det var längesen jag var hemma en fredag utan vänner. Känns lite tvådelat, skönt samtidigt som det är grymt tråkigt.
Skönt för att det har varit en jobbig vecka i skolan och sen att pumsa på oskottade vägar på långprommisarna tar ut sin rätt ockå. Tråkigt är det för att jag så lätt blir rastlös nu för tiden.

Men det är ingenting som säger att jag inte sätter på mig täckisarna än en gång ikväll och går ut i parken och leker med Zeke. Måste ju passa på nu. Lillen åker ju hem på söndag. Tänk att jag haft honom en månad då. Som sagt tiden går väldigt fort.

Varför sätter jag mig inte med organisationsboken nu när jag inte har någe att göra? Varför ska det vara så svårt att öppna böckerna och plugga överhuvudtaget på helger? Det är som det är någonting som säger att nu är det helg och släpp allt som har med skola och jobb att göra. 

Har till och med kikat på Idolfinalen ikväll, jag som knappt sett ett program hittills.Men nu är det halvtid.
Skoj att det är en tös från hemtrakterna i finalen! Riktigt duktiga båda två måste jag säga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0