Dan före dopparedan

Nu är släkten samlad hos mormor. Hur härligt som helst.
Jag åkte hit igår, i mammas rödailla l fara.
Mer snö här än i Gävle iallafall, men hade gärna haft mer,  och hittills har det varit två dagar med klarblå himmel.

Idag har jag och mormor haft fullt upp hela dagen. Lagat mat, bakat bröd med mera, lagt julklappar under granen med mera. Under sena eftermiddagen kom moster med karl, syster samt mor och far.
Kvällens innehåll: god middag, rödvin, skratt, lek med vovvarna, fix aFunderar på att lägga mig snart också, är helt slut. Som vanligt känns det som nu. Skönt att man är ledig en vecka så man kanske kan få ordning på det.

Nu ska jag kila ner till de andra och prata lite strunt.

Imorgon blir det en tur till farfar som inte kan komma hit i år, hälsa på morfar på graven och göra fint där med ljus och blommor, sen blir det mys med resterande släkt hos mormor.



Hoppas ni får en underbar julafton med god mat och trevligt sällskap (och kanske någon fin julklapp ;) )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0